Lediga jobb som Administrativ assistent i Vaggeryd

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Vaggeryd. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vaggeryd som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till enheten administration och service

Ansök    Mar 11    Vaggeryds kommun    Administratör
Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina specialiserade kunskapsområden samverkar med Socialförvaltningens chefer och medarbetare. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen inom enheten men också i det stödjande administrativa arbetet till chefer. Trivs du med att samarbeta och värderar en hög ... Visa mer
Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina specialiserade kunskapsområden samverkar med Socialförvaltningens chefer och medarbetare. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen inom enheten men också i det stödjande administrativa arbetet till chefer.

Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att självständigt planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig.


Vi söker nu en vikarierande administratör till en av våra hemtjänstverksamheter som har sin placering i moderna lokaler i centrala Skillingaryd. Som administratör för hemtjänsten har du en viktig stödjande roll till områdeschef och medarbetarna. Arbetet är mycket självständigt och omväxlande.


ARBETSUPPGIFTERDina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter. Att planera för och tillsätta vikarier vid medarbetarnas frånvaro är en central arbetsuppgift. Inom uppdraget förekommer en del digital välfärdsteknik som administratören administrerar och stöttar medarbetarna med.


KVALIFIKATIONERFör att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och initiativrik. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många kontakter vilket ställer krav på att skapa goda relationer och en god samarbetsförmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Arbetet kräver att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso, Combine, Personec P och Time Care ser vi det som meriterande. Du som söker har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Du har med fördel erfarenhet av arbete inom administration i offentlig förvaltning.  


ÖVRIGTI denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning.


Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.


Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Administratör till enheten administration och service

Ansök    Okt 11    Vaggeryds kommun    Administratör
Vi söker en driven administratör till vårt team på enheten Administration och service. Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då är detta ett jobb för dig! Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där du får möjlighet att vara med och forma verksamheten. Det innebär en stimulerande arbetsmiljö där det ges plats för nytänkande och innovativa idéer. Inom enheten adminis... Visa mer
Vi söker en driven administratör till vårt team på enheten Administration och service.

Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då är detta ett jobb för dig!

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där du får möjlighet att vara med och forma verksamheten. Det innebär en stimulerande arbetsmiljö där det ges plats för nytänkande och innovativa idéer.
Inom enheten administration och service arbetar idag elva administratörer och en verksamhetsvaktmästare med att stödja Socialförvaltningens chefer och medarbetare i det dagliga arbetet.

Vi söker nu en ny kollega till vårt administrativa team på fyra administratörer som arbetar gentemot ledning och handläggare på Socialförvaltningens avdelning i kommunhuset Skillingehus.

ARBETSUPPGIFTER
Kärnuppdraget innebär att med ett gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till enhetens chefer och medarbetare inom Myndighet Barn och Unga.
Du kommer att inneha en central roll i verksamheten med placering i socialkontorets reception med ansvar för telefonväxeln, vara ansiktet utåt och ge våra besökare ett tryggt välkomnade.

Rollen innefattar en bred variation av administrativa uppgifter som till stor del utförs i verksamhetssystemet Combine.
I rollen som administratör är du organiserad under enhetschefen och har ett varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik.
Bland dina arbetsuppgifter ingår att hantera leverantörs- och kundfakturor, upprätta avtal för uppdragstagare, kommunicera avtal, hantera utdrag ur register från olika myndigheter, arkivarbete, personaladministration, samt andra förekommande arbetsuppgifter inom socialtjänstens administration.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och noggrann. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt, håller tidsramar och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och hjälper andra på ett lösningsfokuserat sätt.
Du behöver ha en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter, du vill alltid göra ditt bästa för verksamheten genom att ge riktigt god service. Du har en god förmåga att utveckla och arbeta med förbättringar.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har gymnasieexamen och
• Aktuell erfarenhet av administrativt arbete helst
inom Myndighet Barn och Unga
• God vana av att arbeta med Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Vi ser det som nödvändigt att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och ekonomisk administration.

Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom administration,
ekonomi, samhällskunskap, HR eller annan
relevant utbildning.
• V

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Skoladministratör

Vi söker en skoladministratör, med placering på Hoks skola. Tjänsten kombineras med arbete på Fenix Gymnasium/Vux. Rektorsområde 2 är ett grundskoleområde med 3 grundskolor, med skolorna Hok F-5, Byarum F-3 och Bondstorp F-3. Vi är ca 30 engagerade medarbetare och 200 härliga elever som tillsammans arbetar för varje elevs bästa skola och varje medarbetares bästa arbetsplats. På rektorsområde 2 finns en skolledning som värnar om goda relationer och ett got... Visa mer
Vi söker en skoladministratör, med placering på Hoks skola. Tjänsten kombineras med arbete på Fenix Gymnasium/Vux.

Rektorsområde 2 är ett grundskoleområde med 3 grundskolor, med skolorna Hok F-5, Byarum F-3 och Bondstorp F-3. Vi är ca 30 engagerade medarbetare och 200 härliga elever som tillsammans arbetar för varje elevs bästa skola och varje medarbetares bästa arbetsplats. På rektorsområde 2 finns en skolledning som värnar om goda relationer och ett gott arbetsklimat för samtliga medarbetare och elever.

Fenix gymnasie- och vuxenutbildning är en liten skola som ligger i Vaggeryds tätort. Här finns ca 330 gymnasielever, ungefär lika många elever på vuxenutbildningen samt ungefär 50 anställda.

Som skoladministratör utgör du ett nära chefsstöd till rektorn inom områden som elev-, personal-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer att ha en central och viktig roll på vår enhet.


ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår det att hantera elevadministration i systemet IST Administration. Du ansvarar för vår posthantering, diarieföring, arkivering mm. Du kommer att arbeta med personaladministration, t ex schemaregistrering och sjukanmälningar i vårt personalsystem. Arbetsuppgifter kopplade till vikariehantering, bl a bokning av vikarier och placering av vikarier, ingår också i dina arbetsuppgifter. Även vissa ekonomiadministrativa uppgifter ingår i uppdraget.

Din placering kommer vara på Hoks skola samt Fenix Gymnasium.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande och vi ser gärna att du har utbildning inom det administrativa området. För tjänsten är det önskvärt med erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola eller i annan kommunal verksamhet. Du har god IT-vana och du har lätt för att lära dig olika system. Du har god svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något eller några av våra vanligt förekommande IT-system, exempelvis IST Administration, Personec P eller Agresso.

För att passa för uppdraget är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, ansvarstagande och noggrann.

ÖVRIGT
Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du duktig på att planera och strukturera ditt arbete självständigt, då kanske detta sommarjobb är något för dig! Vi söker en sommarvikarie till vårt administrativa team på enheten Administration och service. Vi ser fram emot att välkomna dig som har en positiv inställning och som vill vara en del av vårt team där vi tillsammans ger administrativt stöd till medarbetarna inom Socialtjänsten. In... Visa mer
Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du duktig på att planera och strukturera ditt arbete självständigt, då kanske detta sommarjobb är något för dig!
Vi söker en sommarvikarie till vårt administrativa team på enheten Administration och service. Vi ser fram emot att välkomna dig som har en positiv inställning och som vill vara en del av vårt team där vi tillsammans ger administrativt stöd till medarbetarna inom Socialtjänsten.

Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina olika kunskapsområden samverkar med Socialförvaltningens chefer och medarbetare. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen av verksamheten men också i det administrativa stödet till medarbetarna.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att vara ett nära stöd till områdeschefen där ni samarbetar, samverkar och för en dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär personal- och schemaläggningsadministration, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.

Du kommer att få den utbildning du behöver för uppdraget vilket innebär en stor möjlighet för dig till kompetensutveckling.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör ser vi att du som person är verksamhetsfokuserad, har förmåga att arbeta självständigt och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många sociala kontakter vilket ställer krav på att kunna skapa och bibehålla goda relationer.

Arbetet kräver att du har god datavana och har lätt för att lära dig nya affärssystem. Du kommer att ha stöd från kollegor som stöttar och hjälper både på plats och digitalt vid behov.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi går igenom urvalet löpande så varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör till enheten administration och service

Vi söker nu en vikarierande administratör till vårt administrativa team på enheten Administration och service. Vi ser fram emot att välkomna dig som har en positiv inställning och som vill vara en del av vårt team där vi tillsammans ger administrativt stöd till medarbetarna inom Socialtjänsten. Välkommen med din ansökan! Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina olika kunskapsområ... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande administratör till vårt administrativa team på enheten Administration och service. Vi ser fram emot att välkomna dig som har en positiv inställning och som vill vara en del av vårt team där vi tillsammans ger administrativt stöd till medarbetarna inom Socialtjänsten.
Välkommen med din ansökan!

Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina olika kunskapsområden samverkar med Socialförvaltningens chefer och medarbetare. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen av verksamheten men också i det administrativa stödet till medarbetarna.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att vara ett nära stöd till områdeschefen där ni samarbetar, samverkar och för en dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär personal- och schemaläggningsadministration, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.

Du kommer att få den utbildning du behöver för uppdraget vilket innebär en stor möjlighet för dig till kompetensutveckling.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör ser vi att du som person är verksamhetsfokuserad, har förmåga att arbeta självständigt och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation som befinner sig i ständig förändring och utveckling vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många sociala kontakter vilket ställer krav på att kunna skapa och bibehålla goda relationer.

Arbetet kräver att du har god datavana och har lätt för att lära dig nya dataprogram. Kunskaper inom system som Agresso, Combine, Personec P och Time Care är meriterande samt kunskaper om avgiftshantering inom myndighet. Du har eftergymnasial utbildning inom området eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är positivt om du har tidigare erfarenheter av liknande arbete inom offentlig förvaltning.

Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet.
Vi går igenom urvalet löpande så varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör

Vilka är vi? Vida Energi ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vida Energi är en av landets största aktörer inom bioenergi. I Hok producerar och marknadsför vi produkterna pellets och stallströ. Trots att vi vuxit ... Visa mer
Vilka är vi?
Vida Energi ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vida Energi är en av landets största aktörer inom bioenergi. I Hok producerar och marknadsför vi produkterna pellets och stallströ.

Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss.

Vår vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär rollen?
Till Vida Energi i Hok söker vi nu dig som vill vara navet i det administrativa flödet kring våra inköp och leveranser. Rollen innebär uppgifter inom alltifrån ekonomi, så som faktura- och orderhantering, men även logistik-relaterade uppgifter kopplat till transporter och aviseringar.
Tjänsten innebär arbete dagtid med en sysselsättningsgrad på 80-100 % efter överenskommelse.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Till den här rollen söker vi en person som trivs med administrativa arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har några års tidigare erfarenhet och/eller utbildning inom områden så som administration, ekonomi och logistik.

Vi ser att du är en kommunikativ person som trivs med ordning och reda. Rollen kräver en god förmåga att kunna planera och strukturera sitt arbete. Du behöver även känna dig bekväm med datorer och kunna behärska moderna affärssystem. Visa mindre

Administratör till enheten administration och service

Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig! Vi söker nu en ny kollega till vårt administrativa team på enheten administration och service. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som med en positiv inställning vill vara en del av vårt team där vi tillsammans står inför att ta vår verksamhet vidare i utvecklingen av vår organisation och stödjand... Visa mer
Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig! Vi söker nu en ny kollega till vårt administrativa team på enheten administration och service. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som med en positiv inställning vill vara en del av vårt team där vi tillsammans står inför att ta vår verksamhet vidare i utvecklingen av vår organisation och stödjande funktion.

Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina specialiserade kunskapsområden samverkar med Socialförvaltningens chefer och medarbetare. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen inom enheten men också i det stödjande administrativa arbetet till chefer.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att vara ett nära administrativt stöd till områdeschefen där ni samarbetar, samverkar och för dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.

I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag i förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör ser vi att du som person är verksamhetsfokuserad, har förmågan att arbeta självständigt och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation som befinner sig i ständig förändring och utveckling vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många kontakter vilket ställer krav på att skapa goda relationer och en god samarbetsförmåga.

Arbetet kräver att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Combine, Personec P och Time Care ser vi det som meriterande. Du som söker har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Tidigare erfarenheter av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Skoladministratör

Hjortsjöskolan 7-9 ligger centralt i Vaggeryd och har cirka 300 elever. Skolan arbetar efter en vision där trygghet och kunskaper är viktiga grundpelare och där arbetslaget ses som en gemensam resurs i ett tydligt lagarbete. Skolan arbetar även efter en pedagogisk plattform där kollegialt lärande är ett väsentligt inslag för det gemensamma lärandet, där alla lärare får handledning av kollegor. Skolan har fokus på ett språkutvecklande arbetssätt där alla l... Visa mer
Hjortsjöskolan 7-9 ligger centralt i Vaggeryd och har cirka 300 elever. Skolan arbetar efter en vision där trygghet och kunskaper är viktiga grundpelare och där arbetslaget ses som en gemensam resurs i ett tydligt lagarbete. Skolan arbetar även efter en pedagogisk plattform där kollegialt lärande är ett väsentligt inslag för det gemensamma lärandet, där alla lärare får handledning av kollegor. Skolan har fokus på ett språkutvecklande arbetssätt där alla lärare har i uppdrag att utveckla elevernas språkliga förmåga. Bedömning och betygsättning sker i samverkan med ämneskollegor. Skolan erbjuder spännande och lärande utmaningar och framför allt en härlig personalanda där arbetsglädje, trivsel och samverkan står högt i kurs.


ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av elev- och personaladministration, vikariesamordning och budget- och ekonomiadministration. Du har ansvar för posthantering, diarieföring, registrering och arkivering.

Som skoladministratör har du en central och viktig roll i skolan, du är ansiktet utåt och tar dagligen emot besök och samtal från elever, pedagoger och föräldrar i olika ärenden. Du har ansvar för den interna servicen på skolan och är behjälplig i allmänt förekommande kontorsgöromål. Du stödjer rektor och personal bland annat genom att hantera bokningar, formulerar och distribuerar inbjudningar och information.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Om du har högskoleutbildning exempelvis inom personalvetenskap eller pedagogik är det meriterande. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete som administratör inom offentlig förvaltning.

God IT-vana är en förutsättning för att trivas och hantera rollen som administratör. Vi arbetar bland annat i systemen IST administration, Personec P och Agresso. Erfarenhet av dessa system är meriterande. Vi söker en person som har god struktur- och organisationsförmåga, är serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta med kollegor och ledning.
I enlighet med skollagen krävs utdrag ur belastningsregistret.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör i Vaggeryds kommun sökes!

Om uppdraget Vi söker just nu efter 1 administratörer som kan stärka upp teamet hos vår kund belägen i Vaggeryds kommun. Uppdraget beräknas starta omgående och pågår sedan till den 31 augusti 2023. Arbetet sker på vardagar och med kontorstider. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som ingår är personaladministration i vårt personalsystem Personec/Visma, frånvarohantering, schemahantering i Time Care, fakturahantering i Agresso, hantering av behörig... Visa mer
Om uppdraget

Vi söker just nu efter 1 administratörer som kan stärka upp teamet hos vår kund belägen i Vaggeryds kommun. Uppdraget beräknas starta omgående och pågår sedan till den 31 augusti 2023. Arbetet sker på vardagar och med kontorstider.

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som ingår är personaladministration i vårt personalsystem Personec/Visma, frånvarohantering, schemahantering i Time Care, fakturahantering i Agresso, hantering av behörigheter i olika system etc.

Dina kvalifikationer

För att trivas i rollen som stödjande administratör ser vi att du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna med noggrannhet där du kan hålla ett högt tempo med ett effektivt arbetssätt.

- Goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande

- Du är strukturerad i ditt arbete och har ett professionellt bemötande

- Genom att ha ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter har du lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat

- Gymnasieexamen med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Tidigare erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sanna Perjons [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Skoladministratör

Vi söker en skoladministratör, 50%, med placering på Hoks skola. Hos oss utgör du ett nära chefsstöd till rektorn inom områden som elev-, personal-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer att ha en central och viktig roll på vår enhet. Rektorsområde 2 är ett grundskoleområde med 3 grundskolor, med skolorna Hok F-5, Byarum F-3 och Bondstorp F-3. Vi är ca 30 engagerade medarbetare och 200 härliga elever som tillsammans arbetar för varje ele... Visa mer
Vi söker en skoladministratör, 50%, med placering på Hoks skola.

Hos oss utgör du ett nära chefsstöd till rektorn inom områden som elev-, personal-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer att ha en central och viktig roll på vår enhet.

Rektorsområde 2 är ett grundskoleområde med 3 grundskolor, med skolorna Hok F-5, Byarum F-3 och Bondstorp F-3. Vi är ca 30 engagerade medarbetare och 200 härliga elever som tillsammans arbetar för varje elevs bästa skola och varje medarbetares bästa arbetsplats. På rektorsområde 2 finns en skolledning som värnar om goda relationer och ett gott arbetsklimat för samtliga medarbetare och elever.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår det att hantera elevadministration i systemet IST Administration. Du ansvarar för vår posthantering, diarieföring, arkivering mm. Du kommer att arbeta med personaladministration, t ex schemaregistrering och sjukanmälningar i vårt personalsystem. Arbetsuppgifter kopplade till vikariehantering, bl a bokning av vikarier och placering av vikarier, ingår också i dina arbetsuppgifter. Även vissa ekonomiadministrativa uppgifter ingår i uppdraget.

Tjänsten är på 50% och din placering kommer vara på Hoks skola. Om du önskar arbeta mer än 50% finns möjlighet att kombinera tjänsten med vikariat i skola/fritidshem.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande och vi ser gärna att du har utbildning inom det administrativa området. För tjänsten är det önskvärt med erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola eller i annan kommunal verksamhet. Du har god IT-vana och du har lätt för att lära dig olika system. Du har god svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något eller några av våra vanligt förekommande IT-system som IST Administration, Personec P, Infomentor och Agresso.

För att passa för uppdraget är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, ansvarstagande och noggrann.

ÖVRIGT
Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Försäljningsadministratör

Ansök    Jun 5    Vida AB    Administrativ assistent
Vilka är vi? Vida Energi ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är stolta över att arbeta med trä som är en del av lösningen på framtidens klimatutmaningar. Men framför allt är vi stolta över våra engagerade medarbetare som är vår absolut viktigaste resurs. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollen? VIDA Energi är en av landets största aktörer inom bioenergi. I Hok producerar och marknadsför vi produkterna p... Visa mer
Vilka är vi?
Vida Energi ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är stolta över att arbeta med trä som är en del av lösningen på framtidens klimatutmaningar. Men framför allt är vi stolta över våra engagerade medarbetare som är vår absolut viktigaste resurs.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär rollen?
VIDA Energi är en av landets största aktörer inom bioenergi. I Hok producerar och marknadsför vi produkterna pellets och stallströ. Som administratör hos oss ansvarar du framför allt för reception, ordermottagning, fakturering och övrig försäljningsadministration.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi tror att du har en gymnasial utbildning med grundläggande kunskaper inom ekonomi samt några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i moderna affärssystem. Du är kommunikativ, strukturerad och noggrann. Visa mindre

Administratör, Myndighet i stödjande funktion

Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig! Vi söker en administratör och ser fram emot att välkomna en ny kollega som tycker det är roligt och givande att arbeta i stödjande funktion. Inom enheten administration och service arbetar idag tio administratörer och en verksamhetsvaktmästare med att stödja Socialförvaltningens chefer och medarbetare i ... Visa mer
Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig! Vi söker en administratör och ser fram emot att välkomna en ny kollega som tycker det är roligt och givande att arbeta i stödjande funktion.

Inom enheten administration och service arbetar idag tio administratörer och en verksamhetsvaktmästare med att stödja Socialförvaltningens chefer och medarbetare i det dagliga arbetet. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen inom enheten men också i det stödjande administrativa arbetet till chefer. Din arbetsplats kommer att vara på Socialkontoret, Skillingehus i Skillingaryd.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att vara ett nära administrativt stöd till chefer inom myndighet Barn och Unga. Du kommer främst att arbeta emot två enhetschefer, vilket innebär att vara ett nära chefsstöd där ni samarbetar, samverkar och för dialog som bidrar till utveckling av verksamheten.

I arbetsuppgifterna ansvarar du för hantering av ekonomi såsom fakturor, sköta beställningar och ha kontakt med interna och externa intressenter. Du kommer också att ansvara för samordning av statistikuppgifter, introduktion till nyanställda, administrera egenavgifter vid placering samt andra förekommande administrativa uppgifter. I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag. Du ingår i ett team där det idag arbetar tre administratörer, tillsammans ansvarar ni för att hjälpas åt att täcka bemanningen inom Socialförvaltningens reception. Du kommer även att vara ersättare för avgiftsadministratör.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som administratör ser vi att du som person är verksamhetsfokuserad, har förmågan att arbeta självständigt och kan prioritera det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation vilket innebär att du behöver vara flexibel, skicklig problemlösare när förutsättningarna i din vardag ändras. Som administratör är du strukturerad, noggrann har samarbetsförmåga då du i ditt uppdrag kommer att ha dagliga kontakter både internt och externt.

Arbetet kräver att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Combine ser vi det som meriterande. Du som söker har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Tidigare erfarenheter av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör i Vaggeryds kommun sökes!

Om uppdraget Vi söker just nu efter 1 administratörer som kan stärka upp teamet hos vår kund belägen i Vaggeryds kommun. Uppdraget beräknas starta omgående och pågår sedan till den 31 augusti 2023. Arbetet sker på vardagar och med kontorstider. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som ingår är personaladministration i vårt personalsystem Personec/Visma, frånvarohantering, schemahantering i Time Care, fakturahantering i Agresso, hantering av behörig... Visa mer
Om uppdraget

Vi söker just nu efter 1 administratörer som kan stärka upp teamet hos vår kund belägen i Vaggeryds kommun. Uppdraget beräknas starta omgående och pågår sedan till den 31 augusti 2023. Arbetet sker på vardagar och med kontorstider.

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som ingår är personaladministration i vårt personalsystem Personec/Visma, frånvarohantering, schemahantering i Time Care, fakturahantering i Agresso, hantering av behörigheter i olika system etc.

Dina kvalifikationer

För att trivas i rollen som stödjande administratör ser vi att du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna med noggrannhet där du kan hålla ett högt tempo med ett effektivt arbetssätt.

- Goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande

- Du är strukturerad i ditt arbete och har ett professionellt bemötande

- Genom att ha ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter har du lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat

- Gymnasieexamen med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Tidigare erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sanna Perjons [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Skoladministratör med möjlighet att göra skillnad

Vi söker vikarierande skoladministratör med möjlighet att göra skillnad. Hos oss utgör du ett nära chefstöd till rektorn inom områden som elev-, personal-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer att ha en central och viktig roll på vår enhet. Rektorsområde 2 är ett grundskoleområde med 3 grundskolor F-3, med skolorna Hok, Byarum och Bondstorp. Med ca 30 engagerade medarbetare och 200 härliga elever som tillsammans arbetar för varje elevs ... Visa mer
Vi söker vikarierande skoladministratör med möjlighet att göra skillnad.

Hos oss utgör du ett nära chefstöd till rektorn inom områden som elev-, personal-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer att ha en central och viktig roll på vår enhet.

Rektorsområde 2 är ett grundskoleområde med 3 grundskolor F-3, med skolorna Hok, Byarum och Bondstorp. Med ca 30 engagerade medarbetare och 200 härliga elever som tillsammans arbetar för varje elevs bästa skola och varje medarbetares bästa arbetsplats. På Rektorsområde 2 finns en skolledning som värnar om goda relationer och ett gott arbetsklimat för samtliga medarbetare och elever.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår det att hantera elevadministration, såsom elevregistrering och placeringar. Du ansvarar för vår posthantering, diarieföring, arkivering mm. Du kommer att arbeta med personaladministration, t ex schemaregistrering och sjukanmälningar i vårt personalsystem. Arbetsuppgifter kopplade till vikariehantering, bl a bokning av vikarier och placering av vikarier, ingår också i dina arbetsuppgifter. Även vissa ekonomiadministrativa uppgifter ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande och vi ser gärna att du har utbildning inom det administrativa området. För tjänsten är det önskvärt med erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola eller i kommunal verksamhet. Du har god IT-vana och du har lätt för att lära dig olika system. Du har god svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något eller några av våra vanligt förekommande IT-system som IST-administration, Personec P, Infomentor och Agresso.

För att passa för uppdraget är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, ansvarstagande och noggrann.

ÖVRIGT
Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i stödjande funktion

Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i stödjande funktion till områdeschef och medarbetare inom enheten administration och service. Inom enheten administration och service arbetar idag 10 administratörer med att stödja Socialförvaltningens chefer och medarbetare för att möta verksamheternas behov. Nu utökar vi enheten för administration och service med ytterligare en administratör med placering inom verksamhetsområdet hemtjänst. Som administr... Visa mer
Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i stödjande funktion till områdeschef och medarbetare inom enheten administration och service.
Inom enheten administration och service arbetar idag 10 administratörer med att stödja Socialförvaltningens chefer och medarbetare för att möta verksamheternas behov. Nu utökar vi enheten för administration och service med ytterligare en administratör med placering inom verksamhetsområdet hemtjänst.

Som administratör ingår du i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både inom enhetens utveckling och det stödjande administrativa arbetet. På din arbetsplats i hemtjänsten samverkar du dagligen med områdeschef, processamordnare och planerare.

ARBETSUPPGIFTER
Som stödjande administratör kommer du vara ett nära administrativt stöd till områdeschefen i det dagliga arbetet där ni samarbetar, samverkar och för dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.

I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag i förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som administratör ser vi att du som person är verksamhetsfokuserad, har förmågan att arbeta självständigt och kan prioritera i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation som befinner sig i ständig förändring och utveckling vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många kontakter vilket ställer krav på att skapa goda relationer och en god samarbetsförmåga.
Arbetet kräver att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande.

Du som söker har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Tidigare erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör till Enheten Administration och service

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den en... Visa mer
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. För att möta verksamheternas behov, utökar vi nu enheten för administration och service med ytterligare en administratör med placering inom verksamhetsområdet hemtjänst.

Hemtjänst är en biståndsbedömd insats i form av service och personlig omvårdnad som utförs i den enskildes bostad eller motsvarande. Personer som är i behov av insatser från hemtjänsten ansöker om detta hos socialförvaltningens myndighetsenhet. Hemtjänstinsatser innefattar t.ex. hjälp med personlig omvårdnad och serviceinsatser som t.ex. städ, inköp, matlagning eller att leverera färdiglagad mat. Personlig omvårdnad kan innefatta t.ex. hjälp med hygien, stöd vid förflyttning eller annan omsorg. Hemtjänstens lokaler finns i Vaggeryd och Skillingaryds tätort och här arbetar vårdpersonal, områdeschefer, administratör, planerare och processamordnare.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär en utökning inom hemtjänstområdet, där arbetsuppgifterna till viss del är under utformning. I uppdraget som administratör kommer du vara ett nära administrativt stöd till områdeschefen i det dagliga arbetet där ni samarbetar, samverkar och för dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.

I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag i förvaltningen. Du kommer ingå i ett administrativt team som stöttar varandra i arbetet och täcker för varandra vid ledigheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och kan ta egna initiativ med ansvar samt att ha förmågan att arbeta självständigt. Likaså krävs att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett professionellt bemötande. Genom att ha ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter har du lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat. Vidare är du van att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. För att trivas i rollen som stödjande administratör ser vi att du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna med noggrannhet där du kan hålla ett högt tempo med ett effektivt arbetssätt.

Du som söker har gymnasieexamen med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Eventuella frågor om tjänsten kommer inte kunna besvaras tidigast vecka 30.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Administrativ assistent/undersköterska

Kvinnohälsovården, Värnamo sjukvårdsområde Välkommen till oss på kvinnohälsovården, Värnamo sjukvårdsområde! Vi söker en administrativ assistent, en viktig och spännande tjänst i vår verksamhet för dig som söker en administrativ och koordinerande roll. Vi söker Vi söker dig som vill utvecklas i en administrativ roll samt vara stöd för vår vårdenhetschef. Du har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan gymnasial utbildning s... Visa mer
Kvinnohälsovården, Värnamo sjukvårdsområde

Välkommen till oss på kvinnohälsovården, Värnamo sjukvårdsområde! Vi söker en administrativ assistent, en viktig och spännande tjänst i vår verksamhet för dig som söker en administrativ och koordinerande roll.

Vi söker
Vi söker dig som vill utvecklas i en administrativ roll samt vara stöd för vår vårdenhetschef. Du har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. God datorvana med goda kunskaper i Officepaketet krävs och du har goda kunskaper i svenska i både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personaladministrativa uppgifter, schemaläggning samt arbete i Cosmic. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av arbete inom vården och är utbildad undersköterska.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Då resor kan förekomma i tjänsten är B-körkort ett krav. Du arbetar dagtid med flexmöjligheter. Placeringsort kommer vara inom Värnamo sjukvårdsområde, vi är öppna för dina önskemål och detta bestäms i samråd med chef.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du kommer att vara en nyckelperson i vår verksamhet och samarbeta nära både vårdenhetschef och övrig personal. Hos oss kan vi erbjuda dig ett omväxlande arbete där du kommer att vara ett viktigt administrativt stöd.

För att du ska få en bra start får du en anpassad introduktion utifrån dina erfarenheter. Alla som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år. Här kan du läsa mer om förmånerna: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
I rollen ingår personaladministrativa uppgifter av olika karaktär, exempelvis statistikinmatning, uttag av statistik. Du är ett stöd för vårdenhetschefen gällande 1177, intranät samt schema i Cosmic. Vidare arbetar du i ett långsiktigt perspektiv med bemanningsfrågor för kvinnohälsovården tillsammans med vårdenhetschefen.

För att du ska trivas hos oss
För att du skall trivas hos oss visar du god förmåga att planera ditt arbete, agerar proaktivt och kan arbeta självständigt. Vi värdesätter att du är noggrann och strukturerad samtidigt som du även kan vara flexibel i detta. Arbetet kan ibland ske i snabbt tempo, vilket du känner dig trygg med. Som person ser vi gärna att du är strategisk och tänker långsiktigt. Du har god numerisk, analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har en god förmåga att prioritera både på kort och på lång sikt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för tjänsten.

Detta värderar vi högt
Vi värdesätter en god arbetsmiljö och vill att du blir en del av den! Du har en positiv inställning, god samarbetsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt. Tillsammans skapar vi den bästa vården för våra patienter.

Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vårdenhetschef Monica Hellström, [email protected], 010-244 80 24 (semester under vecka 32).

Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren har vi begränsade möjligheter att svara på frågor men vi gör det i mån av tillgänglighet. Kontakta oss gärna via mejl så återkopplar till dig så snart vi har möjlighet.

Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2022. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Kvinnokliniken på Värnamo sjukhus (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-Varnamo-sjukhusen/kvinnokliniken-som-arbetsplats/) erbjuder god, säker och tillgänglig vård med hög medicinsk kompetens, både i den förebyggande kvinnohälsovården samt vid graviditet, förlossning, gynekologisk sjukdom och ungdomars reproduktiva hälsa. Varje år hälsar vi omkring 1 000 barn välkomna till världen.

Till kvinnokliniken GGVV hör kvinnohälsovården som har mottagningar i Gislaved, Gnosjö, Smålandsstenar, Vaggeryd och Värnamo. Här samverkar vi med kommunerna och familjecentralens aktörer.

Vi arbetar för att främja fysisk och psykisk hälsa med fokus på sexualitet och reproduktiv hälsa.
Det finns även ungdomsmottagningar där vi arbetar med preventiv hälsa Visa mindre

Administratör till Enheten Administration och service

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den e... Visa mer
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri.

Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. Enheten administration och service söker nu en administratör till hemtjänsten.

Hemtjänsten arbetar med olika insatser i enskilda hem utifrån beställning från kommunens biståndsenhet och insatser beställda av kommunens Hälso-och sjukvårdsorganisation. Hemtjänstens lokaler finns i Vaggeryd och Skillingaryds tätort och vardera team utgår ifrån respektive ort. Respektive team har planerare och process-samordnare som arbetar med den dagliga planeringen. I hemtjänsten är du stöd till två områdeschefer med ca 70 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du vara ett nära administrativt stöd till områdescheferna i det dagliga arbetet där ni samarbetar, samverkar och för dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter.
I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag i förvaltningen. Du kommer ingå i ett administrativt team som stöttar varandra i arbetet. Det kan även förekomma tjänstgöring med att täcka administrativa kollegor inom vård och omsorg vid ledigheter.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen krävs att du är serviceinriktad, flexibel och kan ta egna initiativ med ansvar samt att ha förmågan att arbeta självständigt. Likaså krävs att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett professionellt bemötande. Genom att ha ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter har du lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat. Vidare är du van att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. För att trivs i rollen som stödjande administratör ser vi att du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna med noggrannhet där du kan hålla ett högt tempo med ett effektivt arbetssätt.

Du som söker har gymnasieexamen med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I Vaggeryds kommun är vi ca 1200 som arbetar och gör skillnad varje dag. Vår uppgift är att erbjuda service till våra kommuninvånare och att arbeta för att ge dem skola, omsorg, fritid och miljö som de behöver för att leva ett gott och meningsfullt liv.
Vaggeryds kommun är en tillväxtkommun och invånarantalet förväntas fortsätta öka de kommande åren. Som medarbetare har du därför en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör till Mejeriets vård- och omsorgsboende

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den e... Visa mer
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri.

Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. Enheten administration och service söker nu en administratör med placering på vård och omsorgsboende Mejeriet.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du vara ett nära administrativt stöd till områdeschef i det dagliga arbetet där ni samarbetar, samverkar och för dialog för att verksamheten ska fungera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med daglig bemanning, administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter. I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ramen för enhetens uppdrag i förvaltningen. Du kommer ingå i ett administrativt team som stöttar varandra i arbetet. Det kan även förekomma tjänstgöring med att täcka administrativa kollegor inom vård och omsorg vid ledigheter.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen krävs att du är serviceinriktad, flexibel och kan ta egna initiativ med ansvar samt att ha förmågan att arbeta självständigt. Likaså krävs att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom Agresso och Personec P och Time Care ser vi det som meriterande. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett professionellt bemötande. Genom att ha ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter har du lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat. Vidare är du van att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. Du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt i ditt arbete.

Du som söker har gymnasieexamen med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av liknande arbete inom administration i offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I Vaggeryds kommun är vi ca 1200 som arbetar och gör skillnad varje dag. Vår uppgift är att erbjuda service till våra kommuninvånare och att arbeta för att ge dem skola, omsorg, fritid och miljö som de behöver för att leva ett gott och meningsfullt liv.
Vaggeryds kommun är en tillväxtkommun och invånarantalet förväntas fortsätta öka de kommande åren. Som medarbetare har du därför en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör till Miljö- och byggförvaltningen

Miljö- och byggnämnden har till uppgift att svara för tillsyn, bevilja lov, ge tillstånd med villkor samt meddela råd och anvisningar enligt bl.a. miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen och lagen om bostadsanpassningsbidrag. Planläggning av mark och vatten, ansvar för kalkning av sjöar och vattendrag, ansvar för naturvård, prövning av frågor om bygglov, rivningslov, marklov, anmälan samt obligatoriska ventilationskontroller är några av de uppgif... Visa mer
Miljö- och byggnämnden har till uppgift att svara för tillsyn, bevilja lov, ge tillstånd med villkor samt meddela råd och anvisningar enligt bl.a. miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen och lagen om bostadsanpassningsbidrag. Planläggning av mark och vatten, ansvar för kalkning av sjöar och vattendrag, ansvar för naturvård, prövning av frågor om bygglov, rivningslov, marklov, anmälan samt obligatoriska ventilationskontroller är några av de uppgifter som faller under miljö- och byggnämnden.
Miljö- och byggförvaltningen är miljö- och byggnämndens verkställande organ.

Som medarbetare i Vaggeryds kommun spelar du en viktig roll i kommunens utveckling. Vi vill ge bra service till våra kommuninvånare och här finns plats för dig som vill göra skillnad.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Miljö- och bygg får du ett omväxlande och utvecklande arbete med bredd och många sociala kontakter. Du kommer att hantera administrativa frågor kopplade till förvaltningens ärenden inom miljö- och byggfrågor. Det omfattar bland annat posthantering, arkiv och diarieföring. Du hanterar också ärenden och handlingar till miljö- och byggnämnden. Vi arbetar ständigt med att bli mer digitala så ett intresse för digital utveckling är ett plus.

Du är webbredaktör för förvaltningens webbplats så att vi når ut med rätt information till våra kommuninvånare. Det ingår också fakturering och bokföring samt enklare statistik och uppföljning i administratörsrollen.

Vi har två administratörer på Miljö- och bygg så du kommer att arbeta nära vår andra administratör som idag arbetar med administration kopplat till miljöfrågor.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av administration och en för arbetet relevant gymnasie-examen. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande. Du har kompetens och erfarenhet av olika administrativa system, gärna Castor, ByggR och Atom. Du är väl förtrogen med Officepaketet.

Du har ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter, har lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter förändringar. Vi söker dig som är serviceinriktad och noggrann. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett professionellt bemötande och är kommunikativ (både i tal och skrift).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du som söker ska ha lätt för att arbeta självständigt men även trivas och kunna bidra i samarbetet med dina kollegor.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka gärna in din ansökan redan idag!

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Visa mindre

Vi söker en administratör för start omgående!

Vi söker en administratör för start omgående! Till vår kund söker vi en tulladministratör som gillar varierande arbetsuppgifter och att ta eget ansvar. Kanske är du en riktigt duktig administratör som har viljan och intresset av att lära dig tullhantering, då är vi intresserade av dig också! Att vara Administratör innebär precis som titeln säger att arbeta administrativt. Det innebär att ha kontakter såväl inom organisationen som externt. Funktionen inn... Visa mer
Vi söker en administratör för start omgående!

Till vår kund söker vi en tulladministratör som gillar varierande arbetsuppgifter och att ta eget ansvar. Kanske är du en riktigt duktig administratör som har viljan och intresset av att lära dig tullhantering, då är vi intresserade av dig också!


Att vara Administratör innebär precis som titeln säger att arbeta administrativt. Det innebär att ha kontakter såväl inom organisationen som externt. Funktionen innebär vidare en hög servicenivå och noggrannhet – inte minst då vi har mycket kontakter med olika myndigheter.

Du behärskar svenska och engelska i tal- och skrift

O m dig
Vi vill att du är bra på administration och det är meriterande om du har varit i kontakt med någon typ av tullhantering eller logistik tidigare. Du tar eget ansvar och kan hantera stressiga situationer. Du är bekväm med att svara i telefonen samt skicka mail till både interna och externa aktörer.
Du kommer ha daglig kontakt med kundens egna butiker runtom i norden såväl som våra egna transportörer och åkerier.
Tjänsten gäller för Sommarvikariat under semesterperiod med omgående start och löper fram till slutet på augusti. Arbetstider är dagtid och arbetet är lokaliserat till Skillingaryd.

Som konsult hos oss på Flodin AB arbetar du ute hos vår kund men du är anställd hos oss. Du erbjuds samma förutsättningar och möjligheter som kundens egna anställda och följer bemanningsavtalet. Vi på Flodin AB strävar efter att erbjuda dig karriärmöjligheter som är stimulerande och för dig framåt i arbetslivet. Vid ett välutfört arbete finns goda förutsättningar till fast anställning hos Flodin eller hos vår kund.
Flodin   Rekrytering & Bemanning   är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på   www.flodinab.se
För mer information om denna tjänst kontakta Matilda Flodin 073 325 52 43.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.  Vi tar inte emot ansökan via mail.
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Enheten Administration och service

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den en... Visa mer
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. Enheten administration och service söker nu en administratör med arbetsuppgifter inom avgiftsadministration samt andra administrativa uppgifter.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som administratör ansvarar du för socialförvaltningens avgiftshantering. Uppdraget innebär att på olika sätt inhämtar information och underlag, bedöma utrymme, utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgifter utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och regelverk för att varje kund ska få rätt avgift. Du kommer vara delaktig i att forma nära samarbete med biståndshandläggare, ersättande administratör samt regelbundna kontakter med chefer inom verkställighet, myndighet samt andra förvaltningar.
Som administratör arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten. I arbetet är Din kontakt med brukare och anhöriga en viktig länk för att skapa trygghet i kontakten med förvaltningen. I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer avseende avgifter inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter kommer också andra administrativa uppgifter inom socialförvaltningen att ingå. Som administratör är du driven och gillar att ge service och har god förmåga att snabbt skifta i arbetsuppgifter.
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap där du blir en av fyra i det administrativa teamet. Teamet stödjer verksamhets-, enhets- och områdeschefer inom myndighet och verkställighet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och läst ekonomi eller administration på gymnasienivå eller på annat sätt har en ekonomisk insikt. Vi tror att du idag arbetar som administratör eller ekonomiassistent i offentlig förvaltning. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift och vana att använda IT i ditt arbete.

För att lyckas i uppdraget är det meriterande om du tidigare arbetat med avgifter och administration inom socialförvaltnings område. För tjänsten krävs det att du är driven, lösningsfokuserad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter men även till nya uppdrag. Du har har lätt att samarbeta med andra och kan anpassa dig till förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat.

Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann, flexibel med ett professionellt bemötande med vana att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. Du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt i ditt arbete för att stödja enhets och områdeschefer.

ÖVRIGT
I Vaggeryds kommun är vi ca 1200 som arbetar och gör skillnad varje dag. Vår uppgift är att erbjuda service till våra kommuninvånare och att arbeta för att ge dem skola, omsorg, fritid och miljö som de behöver för att leva ett gott och meningsfullt liv.
Vaggeryds kommun är en tillväxtkommun och invånarantalet förväntas fortsätta öka de kommande åren. Som medarbetare har du därför en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Ekonimi/administratör deltid

Ansök    Jun 17    Edqvist IT    Administrativ assistent
Söker en Administratör/Redovisare. Ska vara självständig och kunna lösa löpande problem med fakturering, bokföring och redovisning. Då jag inte har någon större tid att lösa problem inom områden. så klart blir det till till att sätta sig in i rutiner. Sköta Fakturera, bokför, redovisa och almen admistration, Vi använder Affärssystemet Fortnox som är webbaserad. Tjänsten är på 10-15%. så om du studerar eller är ledig från annant jobb är Arbetstiderna fleks... Visa mer
Söker en Administratör/Redovisare. Ska vara självständig och kunna lösa löpande problem med fakturering, bokföring och redovisning. Då jag inte har någon större tid att lösa problem inom områden. så klart blir det till till att sätta sig in i rutiner. Sköta Fakturera, bokför, redovisa och almen admistration, Vi använder Affärssystemet Fortnox som är webbaserad.
Tjänsten är på 10-15%. så om du studerar eller är ledig från annant jobb är Arbetstiderna fleksibla.


Löpande vurdering av sökande. Visa mindre

Fastighetsassistent

Tekniska kontoret styrs av en politiskt teknisk nämnd. Vårt uppdrag är att ta hand om den tekniska verksamheten och ansvara för kommunens gator, allmänna platser, vatten- och avlopp och renhållning. I uppdraget ingår även kommunens kart- och mätningsverksamhet, bidrag till enskild väghållning, tekniska kontorets förråd, kommunens fastigheter och skogar mm. Tekniska nämnden är även beslutsorgan när det gäller lokala trafikföreskrifter. Vaggeryds kommun har ... Visa mer
Tekniska kontoret styrs av en politiskt teknisk nämnd. Vårt uppdrag är att ta hand om den tekniska verksamheten och ansvara för kommunens gator, allmänna platser, vatten- och avlopp och renhållning. I uppdraget ingår även kommunens kart- och mätningsverksamhet, bidrag till enskild väghållning, tekniska kontorets förråd, kommunens fastigheter och skogar mm. Tekniska nämnden är även beslutsorgan när det gäller lokala trafikföreskrifter.
Vaggeryds kommun har två tätorter omgivna av en levande landsbygd i det natursköna Småland. Vårt strategiska läge mellan Jönköping och Värnamo gör kommunen till en attraktiv plats att växa upp, arbeta och åldras i.

Företagsamheten frodas och vår entreprenörsbygd, fullgör Vaggeryds kommun till ett av länets mest expansiva kommuner.
Vaggeryds kommun är en av de största arbetsgivarna i Vaggeryd och Skillingaryd med omnejd. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi vill ge bra service till våra kommuninvånare.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker Dig, som tillsammans med vår fastighetschef skall ansvara för administrationen på fastighetsenheten. Kännedom om hur man läser, tolkar och implementerar hyresavtal. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är hantering av felanmälningar och kontakt med hyresgäster.
Kommunens fastighetsbestånd, som består av förskolor, skolor, äldreboende och andra förvaltningsbyggnader, c:a 105 000 kvm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Administration i INCIT - framtagande av avtalsutkast, avisering, moms och
fastighetsskatt
Kontakt gentemot Agresso gällande ekonomifrågor
Ansvara för garage-, parkerings- och förrådsavtal
Hantering av avstämningar och bokföringsorder
Ekonomi/Hyresrätt/kontraktsskrivning
Bevaka och uppdatera resp. fastighets momsstatus
Registrering och uppdatering av Fastighetsdata, kontrakt och kontaktpersoner i
INCIT XPand Workspace.
Administration av avräkningar media förbrukning
Uppdaterande av drift och skötselinstruktioner för fastigheterna.
Kontakt med hyresgäster och leverantörer
Kontroll och tillsyn av fastighetsskötseln som utförs an externa entreprenörer.
Administrativt stöd till fastighetsingenjörer


KVALIFIKATIONER
Du är en bra lagspelare då arbetet innebär många olika kontaktytor. Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Du är van att jobba självständigt och ta ansvar men trivs att jobba tillsammans med andra. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten Du söker lösningar istället för problem, är analytisk, kreativ, utåtriktad, flexibel och initiativrik. Vi förutsätter god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper såsom samarbets-kommunikativ förmåga
För att vara kvalificerad för denna tjänst har du:
Ca 5 års erfarenhet av ekonomi- och administrativt arbete inom fastighetsbranschen
Mycket god kunskap och erfarenhet av att arbeta i INCIT eller liknande fastighetssystem
Ekonomiutbildning från antingen gymnasium, universitet eller yrkeshögskola.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via pappersformat. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Bifoga ditt CV och personliga brev, ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Administratör till Enheten Administration och Service

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den e... Visa mer
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri.
Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. Enheten administration och service söker nu en administratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du driven och gillar att ge service och har god förmåga att snabbt skifta i arbetsuppgifter då din arbetsplats är i socialförvaltningens reception. I receptionen kommer du att få många kontaktytor och din servicesida få utrymme! Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap där du blir en av fyra i det administrativa teamet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot besök och telefonsamtal till socialkontoret. I uppdraget ingår även administrativa arbetsuppgifter såsom administrering i personalsystemet, fakturering, attestering och beställningar m.m. I uppdraget ingår det att stödja enhets -och områdeschefer inom myndighet och verkställighet.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i uppdraget vill vi att du har en eftergymnasial utbildning gärna inom administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För tjänsten krävs det att du har ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter, har lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat. Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann, flexibel med ett professionellt bemötande med vana att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. Samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver ha god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom Agresso och Personec P ser vi det som meriterande.
Tjänsten kräver B-körkort.

ÖVRIGT
I Vaggeryds kommun är vi ca 1200 som arbetar och gör skillnad varje dag. Vår uppgift är att erbjuda service till våra kommuninvånare och att arbeta för att ge dem skola, omsorg, fritid och miljö som de behöver för att leva ett gott och meningsfullt liv.
Vaggeryds kommun är en tillväxtkommun och invånarantalet förväntas fortsätta öka de kommande åren. Som medarbetare har du därför en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare. Visa mindre

Kontorsadministratör - Huvudkontor

Gärahovs Bygg är ett expansivt byggbolag som är verksamt inom Entreprenad, Byggservice och Projektutveckling. Vi underhåller och utför ny – och ombyggnation av bostäder, offentliga byggnader och industrilokaler. I takt med att vi har utvecklat vår verksamhet har flera filialer startats och idag är bolaget fördelat på 4 distrikt: Stockholm, Linköping, Jönköping/Värnamo & Malmö samt huvudkontor i Vaggeryd. Vi söker nu en kontorsadministratör med huvuduppg... Visa mer
Gärahovs Bygg är ett expansivt byggbolag som är verksamt inom Entreprenad, Byggservice och Projektutveckling. Vi underhåller och utför ny – och ombyggnation av bostäder, offentliga byggnader och industrilokaler. I takt med att vi har utvecklat vår verksamhet har flera filialer startats och idag är bolaget fördelat på 4 distrikt: Stockholm, Linköping, Jönköping/Värnamo & Malmö samt huvudkontor i Vaggeryd.

Vi söker nu en kontorsadministratör med huvuduppgift att vara stöd och support till huvudkontoret gällande administration.

Som administratör är du ansvarig för vår reception/växel samt stöttar verksamhetschefer med en viss administrativ service. Du ansvarar även för bokningar kring tjänsteresor, personal- samt kundsammankomster men även för inköp av kontorsmaterial till utlämningar av nycklar.

Andra viktiga uppgifter i din roll är:

-administrera Garantianmälan

-löpande publicering på sociala medier

-stöd till våra distriktschefer gällande planering av kontor samt avtal tillhörande kontoren

-vara ekonomiavdelning behjälplig

 
Kompetens/Erfarenhet
Vi söker dig som har en relevant utbildning eller tidigare erfarenhet av administrativt arbete och är van vid att på ett trevligt och professionellt sätt hantera kunder och medarbetare.

Har du tidigare erfarenhet från bygg eller fastighetsbranschen är detta en merit då en stor del av arbetet innefattar arbete med garantiärenden. Har du arbetat med enklare ekonomiärenden tidigare är även detta en bra merit när du är ekonomiavdelningen behjälplig.

Goda datakunskaper krävs för tjänsten samt B-körkort.

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du är serviceinriktad och lyhörd. Som person är du engagerad, ansvarstagande och noggrann samt att du gillar att jobba självständigt med att driva ditt eget arbete framåt.


Information om tjänsten och ansökan
Vid frågor angående tjänsten, kontakta Susanne Malmquist, HR-chef,  0760-462232.

Din ansökan vill vi ha senast 2019-06-30 och du ansöker via vår hemsida www.garahovsbygg.com .
Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre